LeoVegas neemt Expekt over om sportaanbod verder uit te breiden
LeoVegas neemt Expekt Nordics Ltd over van Betclic Group. Expekt is een van de bekendste merken van sportweddenschappen in Zweden en de rest van Scandinavië. De overname zal het merkenportfolio van LeoVegas verder versterken.
Expekt is een van de pioniers op het gebied van sportweddenschappen in Zweden. In de vroege jaren 2000 speelde vrijwel iedereen op Expekt, maar de laatste jaren is het bedrijf wat langs de zijlijn blijven staan. De CEO van de LeoVegas Group, Gustaf Hagman, wilt Expekt nu in zijn oude glorie herstellen als het toonaangevende merk voor sportweddenschappen.
Hij beweert dat zijn bedrijf druk bezig is met het werken aan een mobiele sportweddenschapservaring die een aantal nieuwe innovaties en nieuw denken met zich mee zal brengen. LeoVegas wilt op die manier zijn diensten verbreden.
De deal omvat een commercieel team van drie mensen die samen met de centrale leiders van LeoVegas het merk in de toekomst zullen stimuleren. De technische migratie en de overname zullen naar verwachting in mei 2021 worden afgerond.
De LeoVegas Group heeft al 13 merken waarvan LeoVegas de grootste is. De meeste merken zijn gericht op het bieden van de ultieme spelervaring in casino’s. Tijdens het vierde kwartaal van 2020 was de afdeling ‘sport’ goed voor 9% van de totale omzet van de Group. De overname van Expekt, gecombineerd met de eigen interne product- en klantenervaring van LeoVegas, biedt mogelijkheden om de sportinkomsten van het bedrijf te laten groeien. De strategie om dit te bereiken is om spelers die in sport geïnteresseerd zijn, aantrekkelijke en relevante producten aan te bieden in combinatie met een innovatieve en gepersonaliseerde ervaring.
Over Expekt
Expekt werd voor het eerst gelanceerd in 1999 en boekte veel succes op de Zweedse en Scandinavische markten. Binnen enkele jaren groeide Expekt uit tot een van de grootste exploitanten van sportweddenschappen in Noord-Europa. Eind 2009 nam de Betclic Group Expekt over. Het marktaandeel is echter gedaald in de afgelopen jaren. De naamsbekendheid blijft wel hoog bij de relevante doelgroepen die sportweddenschappen waarderen. Vandaar dat het een goede zaak is voor de LeoVegas Group om het merk nieuw leven in te blazen.